Veelgestelde vragen

Vind hier de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Algemeen

Aanmelden voor The Lazy Gym

Aanmelden The Lazy Gym

  1. Ga naar lidmaatschap
  2. Kies voor normaal lidmaatschap of voor zorgkiezer lidmaatschap (stopt na drie maand).
  3. Bevestig je aanmelding met 1 cent ter verificatie via iDeal.
  4. Je ontvangt nu twee mails.
    – 1 mail met wachtwoord voor “Mijn account” om lidmaatschap aanpassen / stop zetten / verlengen.
    – 1 mail om wachtwoord in te stellen voor “Mijn workouts“.
  5. Regulier lidmaatschap is maandelijks opzegbaar (na 3 maanden)

Zodra je lid bent ontvang je toegang tot alle beschikbare programma’s. The Lazy Gym is altijd in beweging en vult regelmatig haar workout center aan met bodyweight, kettlebell, of Hulagym workouts. Onze Sugar Yoga is een vast programma en vormt een brug tussen kracht, ademhaling en ontspanning.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap annuleren?

Het lidmaatschap kun jij onder “Mijn account” annuleren, door op de knop “Annuleren” te klikken. Jij hebt hierna direct geen toegang meer tot de workouts!

Wil jij toch de hele betalingsperiode gebruik maken van de workouts? Annuleer het lidmaatschap dan net voor de aankomende / volgende betaling. Annuleer je het maandabonnement binnen 3 maanden, of vraag je onterecht chargebacks aan dan zijn we genoodzaakt om deze kosten + het abonnement terug te vorderen.

Wat maakt The Lazy Gym anders?

Hoi, mijn naam is Sarah en wat voor mij The Lazy gym uniek maakt is dat ik, jouw trainer, GEEN GEHEIME trainingsschema’s heb. Alles wat je achter de inlog ziet is wat ik doe om fitter, sterker, strakker, pijnvrij, of soepeler de dag door te komen, of om sneller over het veld te rennen tijdens een potje hockey.

Niet iedereen heeft altijd zin of tijd om uren in de gym te staan. Althans, ik niet. The Lazy Gym is ideaal voor iedereen die chronisch tijd tekort komt, graag tussendoor op zijn of haar moment even wil sporten en daadwerkelijk resultaat boekt.  Alle programma en schema’s zijn gericht op efficiënt en effectief sporten. Train meerdere keren per week 15 minuten per keer, of volgen een maand programma en ontdek of simpel het kan zijn.

Zijn de oefeningen nog iets te zwaar?
Tijdens een training worden er vaak alternatieve oefeningen of variaties aangeboden zodat jij altijd op jouw niveau kunt sporten. Down graden is altijd makkelijker dan up graden. Down graden is altijd makkelijker dan up graden. 

Vind jouw balans tussen strength & mobility met de The Lazy Gym. 

Hoe vaak per week moet ik sporten?

Afhankelijk van je getraintheid kun je naar mate je langer lid bent zelf het aantal trainingen per week bepalen. In het begin is het fijn om ons schema aan te houden en naar het lichaam te luisteren. Is de spierpijn dermate veel dat de training minder gaat dan de vorige dan is het verstandig om de training af te breken en er een extra rustdag aan toe te voegen. Een beetje spierpijn is niet erg, daar kun je prima meer sporten 😁

Soms duurt een workout iets korter of langer dan 15 minuten. Bereik ik hierdoor wel het gewenste effect?

Wanneer je het complete programma volgt zul je merken dat een kortere workout niet altijd makkelijker hoeft te zijn, of een langere workout zwaarder is. 

The Lazy Gym blijft het lichaam verrassen waardoor hij/zij/het niet lui wordt en zich klaar maakt voor de volgende workout.

Waarom heb ik geen toegang meer tot de workouts?

Wanneer jij jouw lidmaatschap annuleert heb jij direct geen toegang meer tot onze workouts. Ook als jouw lidmaatschap is verlopen heb jij geen toegang meer.

Challenge: Help ik loop een dag achter op schema!

Ga je voor maximaal resultaat en volg je ons schema strak, dan boek je zeker resultaat. Maar……..een dagje echt niet kunnen kan zelf de beste overkomen. Daarom staan alle workouts 24/7 klaar zodat jij kunt sporten op de momenten dat het jou wel uitkomt. 

Help ik loop meer dan 1 training achter…..
Tijd:  Zit er 1 tot 7 dagen tussen je laatste en komende training? Herpak jezelf en ga verder waar je gebleven was. Sla geen training over. 

Tijd: 8-14 dagen tussen de laatste en de eerst volgende training? Herhaal je laatste 3 workouts voordat je verder gaat. 

Tijd: meer dan 14 dagen tussen de laatste en de eerst volgende training? Start opnieuw en dit keer gaat het je echt lukken!

Zorgkiezer

Hoe kan ik opzeggen?

Verzilver jouw unieke code via het Zorgkiezer aanmeld blok en Jouw abonnement stopt na 3 maanden. Na 3 maanden heb je geen toegang meer tot het workout center. Vind je het super gezellig en merk je verschil? Alle Zorgkiezer leden ontvangen een te gek aanbod om van 2023 het sportieve jaar te maken. 

Kies je voor het reguliere lidmaatschap, dan stopt het abonnement zodra je opzegt. Deze kun je stop zetten via “Mijn account” (na 3 maanden maandelijks opzegbaar). Klik hier op “Annuleren”.

Ik heb mijn gratis 3 maanden abonnement verzilverd. Waarom staat er in mijn account dat er de volgende maand een betaling plaatst vind?

Jouw unieke waardebon code staat gelijk aan 3 maand betalingen. Na de verificatie van €0,01 betaald Zorgkiezer 3 maanden lang jouw abonnement (€60). Na 3 maanden stopt jouw abonnement automatisch, hier hoef je niks voor te doen. Stopt jouw abonnement niet vanzelf? Ga dan naar de vraag hieronder

Worden er na 3 maanden toch abonnementskosten in rekening gebracht? Neem dan contact met ons op. Tijden het aanmelden is jouw code niet verzilverd of je hebt je abonnement niet onder het blauwe Zorgkiezer abonnement gestart. Neem contact met ons op en we helpen je graag.

Ik sport 3 maanden gratis via Zorgkiezer en toch is er €14,99 afgeschreven. Hoe kan dat?

Dit gebeurd alleen zodra je jouw abonnement via het reguliere abonnement hebt gestart en afgesloten. Je kunt je huidige abonnement simpel via “Mijn account” beëindigen.

Maar het was toch gratis? Ja dat klopt. Speciaal voor Zorgkiezer leden stopt het abonnement automatisch zodra je jouw code via het blauwe zorgkiezer aanmeld blokje hebt verzilverd. De €0,01 is puur per verificatie en Zorgkiezer betaald vervolgens 3 maanden lang jouw abonnement. Mocht je toch nog vragen hebben. Mail ons gerust, we helpen je graag

Materialen

Is het mogelijk om mee te sporten zonder hoepel of Kettlebell?

The Lazy gym voegt regelmatig nieuwe programma’a of live trainingen op basis van lichaamsgewicht toe aan haar workout center. Als lid heb je toegang tot alle beschikbare programma’s.

Welke fitnesshoepel moet ik kopen?

Er zijn zo veel hoepels op de markt, welke moet je nu kiezen?

Om je een stukje op weg te helpen heb ik voor jou een aantal betaalbare keuzes gemaakt.

Ik zelf gebruik hoepels tussen de 1.5 kg en 1.8 kg voor het verwerken van mijn core, buik, billen en benen. Is jouw doel alleen een soepelere rug en weet je dat je liever met 1.2 kg traint, kies dan vooral het gewicht waarbij jij je prettig voelt.

Fitnesshoepels
Een volwassen persoon vraagt om een andere maat hoepel dan een kind. Vandaar dat de fitness hoepels groter zijn en dit i.c.m. gewicht maakt het een perfecte fun & effective trainingsmaatje.Elke merk hoepel heeft misschien haar eigen pluspunten, maar over het algemeen doen ze allemaal hetzelfde en dat is jouw core, buikbillen, buik- en bovenbeenspieren versterken.

Hoepels uit de speelgoedzaak zijn meestal tussen de 71 en 91 centimeter in de diameter en wegen zo’n 250 gram. Deze hoepels zijn voor volwassenen te licht en te klein om lekker in de lucht te houden en onze workouts mee te volgens. Ik gebruik zelf de fitness hoepels i.p.v zogenoemde lightweight danshoepels aangezien deze ook te licht zijn om ons gewenste effect te bereiken.

De Fitness hoepels hieronder zijn verzwaarde en betaalbare hoepel met een buitenlaag van schuim.

Met de 1.2 kg tm 1.5 kg hoepels kan de beginnende en geoefende hoepelaar direct mee van start. Heb je snel last van beurse plekken op het lichaam dan kan de 1.2 kg een passend gewicht voor jou zijn.
De 1.8. kg past bij degetrainde hoepelaar(ster) of sportieve beginner. Ambities of wil je zeker zijn dat je nooit meer over wilt te stappen naar een zwaardere hoepel? Met 1.5kg tot en met 1.8 kg zit je altijd goed.

Voorbeeld budget vriendelijke hoepels

Hoepel 1.2 kg.

Hoepel 1.5. kg

Hoepel 1.8 kg.

Prijzen verschillen en The Lazy Gym kan niet in iemands portemonnee kijken. Daarom adviseren we liever niet één soort hoepel en daarom vinden wij de linkjes naar de hoepels niet heilig. Met een beetje zoeken heb je zelfs al een hoepel voor €15. Echter, dit zijn vaak de 900 gram of 1 kg hoepels en deze kwaliteit is net een stukje minder betrouwbaar. Althans….dat vinden wij.

Tips

  1. Let op de diameter
  2. Kies het gewicht dat op jouw wensen aansluit. Mijn voorkeur gaat uit naar hoepels tussende 1.5kg en 1.8 kg. Hierop zijn mijn workouts gebaseerd. Dit gewicht zorgt er voor dat hij wat langzamer draait, waardoor de hoepel makkelijker te controleren is. Wel is het voor je buikspieren zwaarder en moet het lichaam er even aan wennen.
  3. The Lazy Gym gebruikt de hoepel als sportartikel. Trap dus niet dure verkooppraatjes, maar let er vooral op dat de hoepel aan de binnenzijde glooiende vormen bevat(geen harde uitsteeksels)
  4. Tussen de €29 en 39 heb je al een prima hoepel van 1.5 – 1.8 kg.
    Wil je een stapje duurder? Dat kan natuurlijk ook. Kies de hoepel die bij jou past.
  5. Altijd fijn: Schuimlaag, gewicht 1.2 kg, 1.5 kg-1.8 kg, iameter buis minimaal 3,5cm, diameter rond de 100cm.

Welke kettlebell moet ik kopen?

Een kettlebell kopen doe je het liefste één keer en dan voorlopig niet weer (tot je van gewicht wisselt)

Plastic of IJzer?
De ijzeren kettlebells zijn nagenoeg onverwoestbaar en daarom heb je hier vaak een leven lang plezier van. Het merk kettlebell is niet zo belangrijk. Kies een kettlebell dat binnen jouw budget valt en let voornamelijk op de dikte van het handvat en de grote van de bal. Een bal van 10 kg dat super groot in omvang is ziet er heel indrukwekkend uit maar blijkt in praktijk minder handig.

Samenvatting

  1. Plastic kettlebells zijn goedkoper dan de ijzeren versie en is prima tm 12 kg.
  2. IJzeren Kettlebell: Vanaf >12 kg traint een ijzeren vaak prettiger omdat de omvang van de bal en handvat niet explosief toeneemt en is nagenoeg onverwoestbaar.
  3. Vrouw beginners: 6-10 kg. Bekend met de kettlebell: 12kg. Ervaren:16kg
  4. Man beginners: 10 -12 kg. Bekend met de kettlebell: 12-16 kg. Ervaren:16 – >20kg
  5. Start je met sporten en kom je uit een revalidatie traject? Start dan met een kettlebell tussen dev 4-8 kg, of mail mij even persoonlijk.

Koop hier simpel en betrouwbaar een Kettlebell.

Welk Kettlebell gewicht adviseert The Lazy Gym?

Vrouwen 

  • beginners: ongetraind of laag belastbaar 6 kg, anders  8 kg 
  • intermediate: 8-10-12kg 
  • advanced >15 kg 

Mannen 

  • beginners: tussen de 6 en 12 kg 
  • intermediate: 12-16kg 
  • advanced >18 kg

Bevalling

Vanaf wanneer kan ik na een bevalling starten met The Lazy Gym?

9 maanden zwanger = 9 maanden ontzwangeren. Neem altijd voldoende tijd om te herstellen en overhaast niks. Start de eerste weken met korte wandelingen en bouw dit uit. Geniet van het samen zijn en even helemaal niks moeten. Allen de zon, je kleine wonder en het lichaam dat aan het bijkomen is

Geef je nog borstvoeding dan dien je rekening te houden met de hoge dosis relaxine die zelfs na de bevalling nog door je lichaam wordt aangemaakt. Relaxine zorgt ervoor dat je bekken ruimte kan bieden om te bevallen. Dit stofje is super handig maar helaas  niet lokaal worden  aangemaakt. Het lichaam voelt hierdoor nog wat instabiel en dat is heel normaal.

je bent “natuurlijk’ en zonder complicaties bevallen en het voelt goed om (weer) te starten met sporten?
Start vanaf 6-10 weken met rustige oefeningen op basis van bodyweight of een heel gewichtje, maar er rekening mee dat je banden iets weker kun zijn en minder stabiliteit bieden. Laat alle ren en spring oefeningen nog maar even zitten en sla deze gerust over. Je voelt je sterker worden en merkt vanzelf wanneer je de volgende stap kunt maken. Zo startte ik na 10 weken een kettlebell programma. 

Vanaf wanneer kan ik na de bevalling starten met hoelahoepen?

Je hebt geen complicaties en bent je “natuurlijk’ bevallen dan raden we aan om toch nog de eerste weken rustig aan te doen en  pas vanaf 6 a 8 weken te beginnen. Doe vooral wat goed voelt en overhaast niks.

Na een keizersnede raad ik aan om eerst de wond te laten genezen en het litteken langzaam aan te laten wennen aan de hoepel (masseer je litteken regelmatig los). Start post-keizersnede niet voor 10 weken, of voordat de wond genezen is, of de arts groen licht geeft..

Hoelahoep opbouwschema:

Dag 1-5: 1 minuut per dag, ja echt, maar 1 minuut.
Dag 6-10: 3 minuten per dag. Wissel halverwege van richting
Dag 11 rustdag
Dag 12–14: 5 minuten
Dag 15: rustdag
Dag 16-18: 7 minuten
Dag 19 rust
Dag 20 rust
Dag 21-20: 10 minuten. Wissel halverwege van richting.